środa, 9 grudnia 2009

Kościół

Wczoraj (tzn.07.12), obejrzałam na TVP Kultura masakryczny film oparty na faktach - ,,Szkoła dla łobuzów''. Normalnie wbił mnie w kanapę. Niby to wszystko już było: ,,Siostry Magdalenki'', ,,Złe wychowanie'' Almodovara i podobny - ,,Uśpieni'', ale jednak zawsze przy takim filmie robię wielkie oczy i szczęka mi opada. Zresztą te filmy łączy i to, że wydarzenia miały miejsce naprawdę i (z wyjątkiem ,,Uśpionych'') instytucja Kościoła właśnie. Większość pewnie te filmy widziała, bo bardzo szeroko były omawiane we wszystkich mediach (kto nie widział, może sobie poczytać w linkach). Przed chwilą ponownie bardzo się zdziwiłam a propos tego przedwczorajszego filmu. Jakiś dziennikarzyna nazwał go, ,,KONTROWERSYJNYM''!!! Gdyby znał podstawy języka polskiego, to z pewnością nie napisałby takiej bzdury! Film jest OBURZAJąCY a nie ,,kontrowersyjny''!!! Tzn. to o czym opowiada, a nie sam film. Po krótce: rzecz się dzieje w Irlandii. Jest to historia pewnego nauczyciela, którego zatrudniają w poprawczaku kierowanym przez księży. Musi on stawić czoła tamtejszym ,,uświęconym'', sadystycznym praktykom, stosowanym przez jednego z nich. Tak sobie pomyślałam oglądając ten film: kiedy nastaną w naszym demokrytycznym kraju czasy, w których będzie można obejrzeć podobny obraz w programie I lub II TVP? I w porze normalnej oglądalności, tzn. po Wiadomościach? Niestety, właśnie sobie uświadomiłam, że raczej tego nie dożyję. Aż dziw, że TVP Kultura go wyemitowała i to o godz. 20.00! Ale wiadomo, że to przecież taki niszowy program... A dlaczego nie mam żadnych złudzeń w tym względzie? A dlatego, że widzę m.in. tą wściekłość i nienawiść naszych katolickich owieczek i ich pasterzy po wyroku Trybunału w Strasburgu w sprawie Alicji Tysiąc i rzesze polityków ścielących się do nóg biskupów. Proszę sobie poczytać na Youtube i w całym internecie, co to oszołomstwo katolicko-prawicowe wypisuje o tej biednej kobiecie, i jak gęby sobie wycierają jej dzieckiem. Zastanawiam się, czy nie wyprowadzić się z tej dziury zabitej dechami zwanej, Polską. Dla tego kraju już chyba żadnej nadziei nie ma...

2 komentarze:

  1. Mnie też to zadziwia. Osoby, które najczęściej mówią o miłości nawet do wrogów,najczęściej sami nienawidzą właśnie.
    Ale ja myślę, że nasze nowe pokolenie już jest inne. Wielu rezygnuje z tej tradycji, a większość chrześcijan,których znam, opowiada się... przeciwko Kościołowi. Także myślę, że coś się zmieni niebawem.
    Ja na przykład dokonałam formalnej apostazji z Kościoła, a moim głównym powodem było to, że Kościół dostaje niesamowite sumy pieniędzy od kraju, usprawiedliwiając się dużą liczbą wiernych. I zamiast na wakacje dla dzieci z wiejskich rodzin pieniądze trafiają na budowę nowych świątyń, jakby przepychu było jeszcze za mało...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze jedno. Tutaj jest ciekawa strona na temat filmów dla ludzi dociekliwych. Po prawej stronie, jak zjedzie się niżej są wymienione filmy, które polecają obejrzeć, które będą w telewizji w danym dniu.

    OdpowiedzUsuń